فاصله بین Paint و Photoshop را پر کنید!
تاريخ : 6 / 8 / 1392برچسب:, | 8:29 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دردسر بزرگ زمانی آغاز میشود که نیازهای عادی روزمره برای ویرایش تصاویر، نه در آن حد حرفه ای است که حوصله منتظر ماندن برای باز شدن و اجرای Photoshop باشد، و نه آنقدر پیش پا افتاده و عادی که Paint ویندوز از پس آنها بر آید. در این جا است که Paint.Net این فاصله عمیق را به خوبی پر میکند.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از «تابناک» بسیاری از کاربران امروزین رایانه ها، در اکثر مواقع نیاز به ویرایش تصاویر خود دارند و برخی از این ویرایشها باید به شکل حرفه ای صورت پذیرد. در اینجا است که پای ابزارهای قوی همچون فتوشاپ و Illustrator به میان می آید که خود نیازمند آشنایی و تسلط کافی به این ابزار است.

اما در بسیاری از مواقع نیاز به ویرایش تصاویر به آن حد حرفه ای و جدی نیست، اما ابزار ابتدایی ویندوز برای ویرایش تصاویر نیز پاسخ گوی نیاز کاربر نبوده و در این میان کاربران به این اندیشه می اقتند که کاش ابزاری رایگان و حرفه ای تر از Paint در اختیار داشتند.

خبر خوب اینجا است که بدون شک آنچه به دنبال آن میگردید موجود است، و به سهولت و رایگان نیز در اختیار شما است: Paint.Net.

فاصله بین Paint و Photoshop را پر کنید!

این ابزار که در اصل ایده و طراحی مایکروسافت برای جایگزین کردن آن با ابزار ابتدایی Paint بوده است به خوبی توانسته است که فاصله میان فتوشاپ و ابزارهای ابتدایی ویرایش تصاویر را پر کند. اکنون شما این امکان را دارید که قرمزی چشمها در تصاویر را محو کنید، کنتراست تصاویر را بهبود بخشید و از معروف ترین افکت های موجود در ویرایش عکسها بهره ببرید، بعلاوه بسیاری از کارهای دیگر. و همه اینها به سادگی و در محیطی کاملا آشنا!

جالب آنکه این ابزار با همه این امکانات تنها حجمی در حدود 3.5 مگابایت دارد و نصب آن به سادگی و بدون هیچ گونه دردسری امکان پذیر است.

علیرغم آنکه این ابزار بهبود بسیار قابل توجهی در ابزار ابتدایی ایجاد کرده است اما باید مراقب باشید که سطح توقعات خود را از آن بالا نبرید. ابزار طراحی آن هنوز تقریبا همان ابزار Paint است و در نگاه اول به نوار ابزار این نرم افزار شاید با خود بگویید که هیچ تفاوتی با نسخه قبلی خود ندارد.

در واقع هنر نمایی این ابزار را باید در پلاگین های آن جستجو کرد که از افکت های ابتدایی تا سه بعدی سازی تصاویر را در بر میگیرد. نکته دیگر این که کاربران خود قادر به ساخت پلاگین های جدید برای این ابزار هستند. بد نیست نگاهی به صحه پلاگین های ساخته شده برای این ابزار بیندازید و برخی از جالب ترین آنها را دانلود کنید: اینجا.

اما در نگاه اول به سرعت متوجه تفاوتهای این نرم افزار با نسخه ابتدایی خواهید شد: اکنون پنجره لایه ها همانند فتوشاپ برای ایجاد و ویرایش چندین لایه به شکل همزمان و همچنین پنجره بهبود یافته برای انتخاب رنگ، قابلیت Undo به شکل انتخابی در پنجره History و منوهای نرم افزار در اختیار شما است:

 

 

یک از ویژگیهای خوب واسط کاربری جدید این است که همه پنجره های ابزاری، در صورت بزرگ بودن تصویر به شکل خودکار شفاف یا Transparent میشوند تا کاربر تمرکز خود بر روی تصویر را از دست ندهد:

 

 

در این ابزار رایگان لایه ها همانگونه که در فتوشاپ دیدید و از آنها انتظار دارید عمل میکنند، میتوانید لایه های جدید ایجاد کرده و افکتهای خاص را بر روی آنها اعمال کنید و حتی میزان شفافیت آنها را تعیین کنید و همه اینها از طریق منوی Layers قابل دسترسی است:

 

 

همانگونه که گفته شد، قدرت این نرم افزار را باید در منوهای آن جستجو کرد. به خصوص در منوی Adjustments و Effects. در اینجا است که Paint.Net پا را از یک ویرایشگر ساده فراتر میگذارد و امکانات یک برنامه حرفه ای را در اختیار شما قرار میدهد.

منوی Adjustments به شما این امکان را میدهد که تنظیمات اولیه و فوری را از جمله تنظیم رنگمایه (Hue)، سیاهی تصویر، کنتراست و مانند آن را بر روی عکس اعمال کنید:

 

 

اما در منوی Effects این قابلیت را دارید که از افکتهای تصویری که اغلب مورد استفاده کاربران حرفه ای است بهره ببرید. افکتهایی که به سرعت به شما این امکان را میدهند که تغییرات قابل توجه و جالبی را در تصویر مورد نظر خود اعمال کنید:

 

 

همانگونه که قبلا نیز ذکر شد، قدرت این نرم افزار با اضافه کردن پلاگین های جدید به آن دو چندان میشود و حتی گاهی این پلاگین ها دقیقا مشابه و حتی قویتر از نمونه های مورد استفاده در نرم افزارهای حرفه ای هم از آب در می آیند!

در مجموع Paint.Net ابزار رایگانی است که سعی در آن کرده است که اولیه ترین و مهمترین نیازهای کاربران را برای ویرایش تصاویر به وجود آورد و در این میان اولیه ترین ابزارهای برنامه های Raster و Vector-based را فراهم آورده است.

تمام سعی این برنامه همانگونه که ذکر شد این است که فاصله بین یک نرم افزار حرفه ای و اولیه را پر کند که باید گفت به خوبی از پس این مسئولیت برآمده است.

دانلود نرم افزار با لینک مستقیم


این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: